loading...

منهول پلی اتیلن

بازدید : 144
سه شنبه 25 شهريور 1399 زمان : 15:22

آنالیز منهول پلی اتیلن:

تولید کننده منهول پلی اتیلن تنها ساخت و راه اندازی ماشین آلات روتاری مولدینگ و یا تهیه مواد اولیه نمی باشد . طراحی و محاسبات و چگونگی ساخت قالب‌ها , آنالیز و بررسی مقاومت بدنه‌ ی منهول ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است . از این رو پایپ گستر تمامی طرح ‌ها و نقشه ‌های قالب ‌ها و منهول ‌ها را قبل از ساخت و تولید مورد بررسی و آنالیز دقیق قرار داده و با شبیه‌ سازی شرایط واقعی و وارد آوردن انواع فشارهای ترافیکی و بار های مرده و زنده به صورت شبیه‌ سازی شده در نرم ‌افزارهای مخصوص , میزان استحکام و دوام و دقت محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهد تا منهول ‌‌های تولیدی پایپ گستر از هر جهت مقاوم و بدون نقص باشند.

دفترچه محاسبات منهول:

این گزارش به منظور بررسی مقاومت سازه‌ای مجموعه منهول به قطر بدنه 1 متر ، قطر پایه 1.2 متر و طول 4.5 متر با حداقل ضخامت بدنه 10 میلیمتر از جنس پلی اتیلن تهیه گردیده است. تحلیل سازه‌ای با توجه به شرایط واقعی نصب تجهیز درون خاکرس با مشخصات عمومی خاک تهران انجام گردیده است.

جهت Backfill نصب منهول پلی اتیلن از متریال و مصالح CLSM بر اساس استاندارد ACI229R-99 بجای کوبش خاک پیرامونی استفاده شده است. انتخاب این متریال با توجه به محدودیت فضای نصب در معبرهای شهری و عدم امکان کوبش مناسب خاک در فضای محدود بوده است. این تحلیل محدود بر اساس استاندارد ASTM F1759-04 جهت طراحی منهول ‌های پلی اتیلنی استفاده شده است که نتایج بسیار دقیق‌تری نسبت به محاسبات دستی بر اساس فرمولاسیون تقریبی موجود ارائه می ‌دهد.

مواد پلی اتیلن:

متریال مورد استفاده در منهول پلی اتیلن با دانسیته متوسط مطابق کد MD-3840UA از محصولات پتروشیمی ایران با جدول مشخصات ارائه شده از کارخانه می‌باشد ( جدول مشخصات مواد در نسخه اصلی دفترچه محاسبات موجود می‌باشد) .

بتن:

بستر کف منهول و همچنین دال بتنی فوقانی از جنس بتن با مشخصات فنی مندرج در بخش محاسبات استفاده شده است. از آنجا که دال بتی فوقانی تنها انتقال دهنده نیرو به خاک محیطی منهول می باشد، بار ترافیکی که بر روی این دال بتنی اعمال می‌گردد, مستقیما بر روی خاک پیرامونی منهول وارد شده است که عملا فرض مهندسی مناسبی می‌باشد.

بتن نصب شده در کف منهول نیز با فرض تحمل مناسب بار مشابه منهول‌ های بتنی موجود در نظر گرفته شده است و بارهای عمودی وارده از منهول و CLSM و Backfill را به خاک کف منتقل می ‌نماید.

خاک رس:

مطابق مندرجات استاندارد ASTM f1759-04 و همچنین درخواست کارفرمای محترم خاک پیرامونی منهول از جنس رس اشباع نشده مطابق شرایط محیطی محل نصب تجهیز انتخاب شده است. ( مشخصات متریال در دفترچه محاسبات موجود است )

CLSM:

مطابق مندرجات استاندارد ACI 229R-99 مشخصات متریال مورد استفاده جهت Backfill به ضخامت 30 سانتیمتر پیرامون منهول . ( مشخصات متریال در دفترچه محاسبات موجود است )

دیگر مواردی که در دفترچه آنالیز و محاسبات منهول آمده است شامل موارد ذیل می ‌باشد که نتایج در نسخه اصلی دفتر محاسبات موجود است.

– بارهای مرده

– بارهای زنده

– مستندات و نرم‌افزار آنالیز و طراحی

مواد اولیه منهول پلی اتیلن:

مواد اولیه پلی اتیلن در تولید منهول ‌های پلی اتیلن پایپ گستر از مواد پلی اتیلن با گرید 3840 مخصوص روتاری مولدینگ از محصولات پتروشیمی تبریز می‌باشد. مواد پلی اتیلن 3840 تولیدی پالایشگاه تبریز دارای مواد افزودنی آنتی UV می‌باشند و نیازی به افزودن مواد مقاوم دیگر مانند کربن بلک را ندارند و در مقابل نور مستقیم آفتاب مقاومت لازم و مندرج در استاندارد را دارند. شاخص MFR یا همان شاخص جریان مذاب برابر با 4 و چگالی این نوع پلی‌اتیلن برابر با 0.938 است.

مواد پلی اتیلن 3840 پالایشگاه تبریز دارای مواد افزودنی پایدار کننده حرارتی، نوری و رنگ است و بر اساس استاندارد ملی 14148 ایران و برای حفظ و رعایت استاندارد های این استاندارد , پایپ گستر در تولید منهول‌های خود از این مواد به عنوان مواد اولیه که حاوی افزودنی ‌های ضد پرتو فرابنفش می‌باشند استفاده می‌کند و از آنجائیکه شرکت پایپ گستر بطور 100% از مواد خام (Virgin Material) استفاده می‌نماید لذا هیچگونه افزودنی دیگری در این خصوص به مواد اولیه تولید منهول اضافه نمی‌شود و بدین سبب خواص فیزیکی و مکانیکی مواد نیز حفظ می‌شود و یکنواختی پراکنش نیز بطور 100% در این محصولات وجود دارد.

مواد پلی اتیلن 3840 قابل بازیافت بوده و زنجیره پلیمری آن بسیار فشرده است، و این فشردگی سبب افزایش چگالی مواد پلی اتیلن می‌شود و در نتیجه مقاومت مکانیکی آن افزایش و فشردگی زنجیره‌های پلیمری سبب مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی و تنش‌ ها و استرس ‌های محیطی می‌شود. مواد 3840 پلی اتیلن به صورت بدون رنگ و شفاف می‌باشد که در تولید و مرحله میکسر پیگمنتهای معدنی به آن اضافه می ‌شود.

منهول ریزشی پلی اتیلن:

منهول ریزشی در سطوح شیبدار مورد استفاده قرار می‎گیرد و دارای لوله های ورودی و خروجی است ، این لوله‎ ها به گونه ای استفاده می ‎شود که لوله ‎های مبدل دارای ارتفاع بالاتری هستند و از شیب سطوح می کاهند.

بازدید : 81
سه شنبه 25 شهريور 1399 زمان : 9:08

با سلام.به دنیای صدرا بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز صدرا بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در صدرا بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید. در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در صدرا بلاگ سپری نمایید...

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 932
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی